Osteopatia ja milloin hoitoon

Osteopatia on käsillä tehtävä hoitomuoto, joka sopii niin ihmisille kuin eläimillekin ikään katsomatta. Hoidossa ei valita jotain tiettyä kohtaa, vaan katsotaan ihmistä kokonaisuutena ja tämän pohjalta luodaan sopiva hoitotapa.  Hoidon tavoitteena on liikkeen laadun parantaminen ja jännitysten sekä kipujen vähentäminen. Hoitotekniikat ovat pääasiassa kivuttomia ja kevyitä. Hoidon avulla keho rentoutuu paremmin ja sen on helpompi toimia ja parantua.

Osteopaattisesta hoidosta voi olla apua mm. seuraaviin:

• niska-handle-556932_1280 ja hartiaseudun kivut ja jännitykset
  • kipeä selkä/lantio
  • raajakivut (esim. polvi ja olkapää) sekä puutumiset
  • päänsärky ja migreeni
  • huimaus
  • kipua/jäykkyyttä leuan ja puremalihasten alueeella (esim. johtuen hampaiden pureskelusta yöllä)
  • vatsakivut, ummetus, koliikki
  • unettomuus
  • stressaantuneisuus

Hoitoon voi tulla myös monesta muusta syystä esimerkiksi nivelrikon, reuman ja astman oireita voidaan usein helpottaa osteopaattisella hoidolla. Hoito sopii kaikenikäisille, joten myös lapsia voi tuoda hoitoon esimerkiksi ummetuksen vuoksi. Nuorilla voi olla liikuntaharrastuksiin liittyen kipuja ja niitä voidaan myös helpottaa osteopaattisesti.

Hoitoon voi tulla myös vaikka ei olisi mitään varsinaista vaivaa. Toimintakyvyn ylläpitäminen ja vaivojen ennaltaehkäisy on tärkeää ja osteopaattisesta hoidosta on tähän apua.

Jos et ole varma voisitko hyötyä osteopaattisesta käsittelystä, soita minulle ja kysy lisää. Autan mielelläni! Katso myös sivun alussa ja lopussa olevat esittelyvideot osteopatiasta.